Wednesday, June 30, 2004

روش های تدریس و... قسمت آخر.

امتحان : عبارتست از توصیف یا اندازه گیری تغییر رفتار دانش آموز در جهت نیل به هدف های آموزش است. اهداف امتحان : - امتحان به عنوان وسیله ای برای تعیین شواهدی جهت شروع مراحل بعدی تدریس. - امتحان به عنوان وسیله ای برای کمک به یادگیری دانش آموزان . - امتحان به عنوان وسیله ای برای اصلاح روش تدریس معلم . - امتحان به عنوان وسیله ای برای تعریف اهداف تدریس . - امتحان به عنوان وسیله ای برای برای ایجاد رغبت و کسب عادات صحیح مطالعه . - امتحان به عنوان وسیله ای برای برای طبقه بندی دانش آموزان . انواع امتحان : کتبی ، شفاهی ، عملی . انواع سوالات امتحانی کتبی : عینی شامل چند انتخابی، صحیح و غلط ، کامل کردنی ، کوته جواب ، جور کردنی ( وصل کردنی ). انشائی که پاسخ دهنده آزادی عنل بیشتری برای ارائه آموخته های خود دارد. منابع: 1- برنامه ریزی درسی و طرح درس در آموزش رسمی و تربیت نیروی انسانی –علی میرزا بیگی – نشر یسطرون1380 2- اصول برنامه ریزی درسی – کورش فتحی واجارگاه – نشر ایران زمین 1377 3- مبانی برنامه ریزی درسی ( راهنمای عمل ) - حسن ملکی –انتشارات مدرسه 1376 4- مبانی برنامه ریزی آموزشی – برنامه ریزی درسی – الف لوی – فریده مشایخ – انتشارات مدرسه 1362 5- راهنمای عمل برنامه ریزی درسی – ادری و هاوارد نیکلس – داریوش دهقان . نشر قدیانی 1377 6- تحلیل محتوا در علوم اجتماعی و انسانی – ال-آر-هولستی – نادر سالار زاده امیری – دانشگاه علامه 1380 7- راهکار های آموزش جغرافیا – شایان و دیگران – نشر شورا 1377 8- سازماندهی محتوای برنامه درسی – حسن ملکی – نشر قو 1374 9- سنجش و اندازه گیری در آموزش و پرورش و روانشناسی- حسن پاشا شریفی- بی تا- بی نا – 10- اندازه گیری و سنجش در روانشناسی و تعلیم وتربیت –ثرندایک و هیگن – خسرو مهندسی –نشر اندیشه 1345 i. بر

0 Comments:

Post a Comment

<< Home